Airbus A350 XWB – Willkommen und “Grüß Gott” in München

A350 XWB at Munich International Airport 1

Airbus’ A350 XWB landed for the first time at Munich International Airport on 26 February 2015, carrying 90 international journalists

A350 XWB at Munich International Airport 2 Airbus Group, Jürgen Dannenberg

A350 XWB at Munich International Airport 2

The first A350 XWB landing at Germany’s Munich International Airport was performed by one of Airbus’ five A350 XWB test aircraft

A350 XWB at Munich International Airport 3 Airbus Group, Jürgen Dannenberg

A350 XWB at Munich International Airport 3

Germany’s Munich International Airport, where an Airbus A350 XWB landed for the first time on 26 February 2015, is one of the biggest Lufthansa and Star Alliance hubs worldwide

Erster Besuch eines Airbus A350 XWB in München

Die A350 MSN2, eines von fünf Airbus-Testflugzeugen dieser Baureihe, hat am Donnerstagabend und Freitag den Flughafen München besucht. München ist eines der größten Drehkreuze von Lufthansa und der Star Alliance. Lufthansa hat 25 Airbus A350 XWB bestellt. Der Flug am Freitag brachte 90 internationale Journalisten zur Jahrespressekonferenz der Airbus Group nach München.
Die A350 XWB ist ein extrem effizientes, mittelgroßes Langstreckenflugzeug. Es bietet eine Reichweite von bis zu 14.800 Kilometern und wird in zwei Basisversionen angeboten: die A350-900 mit Platz für 315 Passagieren und die A350-1000 für 369 Gäste in einer typischen Zwei-Klassen-Konfiguration. Bis Ende Januar lagen bereits 780 Bestellungen von 40 Kunden für das Flugzeug vor.
A350 XWB at Munich International Airport 1

Airbus and Williams Advanced Engineering team to explore technology collaboration

Airbus delivers 50th A320 Family aircraft assembled in the U.S.

Azores Airlines takes delivery of its first A321neo